lördag 27 september 2008

FO boobholder

Minns ni denna?? Den börjades att stickas på i månadens början. Den såg mycket märklig ut och jag kan säga att den inte satt så bra på min runda kropp heller. Jag repade upp, bestämt och snabbt.

Istället ökade jag antalet maskor vid uppläggning, gjorde inte lika många varv på kragen. Gjorde flera varv för raglanärmarna och struntade i puffärmen. Puffärmen är nog inte min grej helt enkelt. Vet att jag trott att jag kan ha det. Men jag känner mig som någon kvinna från början av 1800-talet.
Här är slutresultatet. Blev färdigmonterad i soffan igårkväll. Ja, just det. Jag gjorde varken knapphål eller letade efter någon knapp. Har man stor byst så vet man att en stor sjalnål håller bobbisarna på plats på ett bra sätt =).
För att se vilket garn och stickor jag använt, klicka på Leftknits FO till höger i listan

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, den är supersnygg, och passformen efter dina ändringar är ju lysande.

Jag har satt upp den på min mentala lista över framtidsprojekt. Tror att Araucania Nature Wool skulle funka rätt bra.