måndag 6 oktober 2008

WIP

Det var ett tag sedan jag visade vad jag har på stickorna. Så här kommer redovising.
Först ut är det ett kuddfodral i Järbos garn - raggi. Ska även bli en liten pläd i samma mönster till en snart inköpt divan. Stickas på stickor nr 6,5


Nästa WIP som har kommit av stickorna men som ej är monterad är även det ett kuddfodral till kommande divan. Den är stickad i Tynn alpakka samt Farytale. En tråd av vardera. Mönstret finns i boken " sticka i naturfärger".



Tredje och sista WIP startades idag mellan feberdimmorna. Det är första ledtråden av sjalen Festival som är stickad. Ska strax börja på nr 2. Ligger inte i fas för detta projekt. Jag hade lovat mig själv att inte starta någon spetssjalsticking just nu. Men efter att ha sett fina bilder på andras bloggar kunde jag inte stå emot. Stickar i garn från Marias garn med stickor nr 4,5. Garnet är inköpt på stickstämman i Leksand, sommaren 2007.

1 kommentar:

Inger sa...

Krya på dig!En dag som igår gjorde det inget om man inte kunde gå ut men idag är det ju synd.Vissa dagar är det skönt att ha ett jobb där man är ute mycket.