måndag 15 december 2008

Knappfunderingar

Emellanåt är det inte lätt att lösa problem själv. Jag hoppas på att det finns några läsare som kan tänka sig att bidra med förslag. Det var inte heller lätt att försöka fotografera objektet under förmiddagen. Det var en liten en som gärna skulle vara med....


Sitta på foten är bästa stället.

Vilken knapp ska jag ta. Halvmånen eller den som är bananformad. Två helt skilda knappar trots att de är träknappar bägge två.

Här är koftan i helformat utan djur. Den är stickad i Naviagarn från färöarna. Rätt sticksigt och hårt att sticka i, men efter tvätt i sidentvål blev koftan mjuk och mysig.

Tillägg: Mönstret fann jag i Atelje margaretas tidning.

8 kommentarer:

Maria sa...

Vilken söt liten linslus du hade som sällskap! =)
Jag tycker nog de bananformade knapparna.

Anonym sa...

Bananformen, den stämmer mest i färg (enligt mig i a f).

Anonym sa...

Tänk vad mycket lättar det är att "bestämma sig" åt någon annan :-)

Jag röstar emot de två före mig och lägger alltså min röst på halvmånarna.

Vad är det för mönster? Tröjan är jättesöt!

Fröken Fräken sa...

Verkligen fin kofta! Som vanligt har du turbofart på stickorna!
Jag röstar på den bananformade knappen.

Inger sa...

Bananformade knappen tycker jag passar bäst.Det är tydligen inte helt taget ur luften,namnet på ert lilla husdjur.

Marias garnhändelser sa...

Den undre tycker jag:-)

Samtal från min trädgård sa...

Jag tycker den undre, som är matt, passat bättre med färgen.

Anonym sa...

Vilken fin kofta!

Jag är konform och håller med majoriteten, jag tror att den bananformade blir bäst. Men om du inte gett den som alternativ hade jag tyckt att halvmånen varit som gjord för koftan den också :)