söndag 3 maj 2009

Blandad kompott

Nu har jag äntligen lyckats att fota lite klara projekt.
Först ut är Spring things shawl. Stickad i pichenette, nästan 3 nystan samt stickor nr 4,5

Nummer två är min tweedtröja. Stickad i Rowan tweedgarn och stickor nr 3,5 samt 4. Mönster ur boken - Sticka mera. Har designat om tröjan något men den är fortfarande lik orginalet.
Nummer tre blev klar i veckan som gick. En liten kort kofta ur boken "stickverk". Jag hade 3 nystan och det blev till och med lite garn över, fast jag var helt övertygad om att garnet ej skulle räcka. Stickad med stickor nr 5. Knappar inhandlade i Husqvarnabutiken på stan. Fann dem med en gång och blev så lycklig att nyansen passade.

Då inte KM var tillgänglig så fick altandäcket agera fotomodell =)

Oj, höll ju på att glömma. Fyra projekt blev det ju.
"Grötö-vantar". Stickade på Grötö samt på resan hem.
Stickor nr 4 samt Mirasolgarn (merinoull)

3 kommentarer:

Inger sa...

Du verkar ha haft en bra helg.Många färdiga projekt,alla lika fina.Inte utan att jag blir lite nyfiken på att ta mig till Västervik.

Zandra sa...

Jisses så produktiv! Tack snälla för det underbara garnet (+ pärlorna och den smarriga chokladen)! Underbar nyans- I like... Nu ska jag fundera ut något bra att göra av det... Idéer finns!

Ilsefin sa...

Ååh, så fint allt är! Sjalen är supersnygg, garnet och mönstret passar väldigt bra ihop.

Och tröjan Rowan tweed i mina favvo-färger och dessutom med flätor, det kan ju inte bli annat än bra :)

Kul också att lilla koftan blev så bra, jag vet ju att du funderade lite över storleken. Ganska välgrundad fundering kan jag nog påstå med tanke på att min ligger och skäms i väntan på att jag ska sticka remsor att förstora den med.

Hoppas att allt är bra med dig!