måndag 15 juni 2009

Ommålning

Vad ska man göra när man har en ledig vecka. Jo man köper färg och alla andra saker man behöver och börjar att riva hallen. Hallen är det sista rummet i vår lägenhet som inte har blivit iordning. Vi har visserligen fixat nya lampor, matta, ny klädhängare. Men på något sätt alltid känt att det är någonting som inte är bra. Svårt att ta på sådana saker emellanåt. Efter 2 års boende kom funderingar på om vi skulle riva ut parkettgolvet i hallen, för hur opraktiskt är det inte med ett sådant i hallen där man kommer inte med blöta och leriga skor. Golvet kommer att bli utbytt till hösten.
Nu var det då dax och vi bestämde oss ovanligt fort för en mellangrå nyans. Vi har vitt på väggarna i köket med grå luckor och så ett vardagsrum med 3 vita väggar och en knallblå. Det borde ju bli bra med en mellangrå hall. Det inhandlades färg och ny roller och igår efter trevligt stickmys ute på landet så var det dax att börja måla, men även spackla och maskera lite lister.

Innan läggdax blev det en grundmålning så när jag vaknade idag så var det bara att gå loss med mindre pensel längs taklisten och sedan måla en andra gång. Var lite skeptisk efter första målningen om det det gula skulle fortsätta lysa igenom, men nu ikväll efter att ha tvättat alla lister och dörrar i hallen så ser det helt okej ut. Ska bli underbart kul att köpa byrå, ny lampa och matta. Kommer att bli ett nytt rum hos oss.


4 kommentarer:

Inger sa...

Alltid lika roligt när man får lite nytt hemma.Det där med äggstanning utan ägg,ja det var inte lätt.Jag vet inte exakt hur det blev för de två små pajerna gick iväg till andra hus.Jag tog i alla fall i lite sojamjöl och så majs mjöl,men hur rinnit det blev ändå vet jag inte.Hörde i alla fall inga klagomål.Eftersom dessa barn inte tål mjölk kunde jag inte ha i ost.

Sanna T Sköld sa...

Ser fint ut tycker jag. Själv är jag verkligen inte duktig på praktiska saker annat än stickning och virkning och sådant.
Hoppas du hinner lite annat också på semestern.

Sommarfröken sa...

Det blir jättefint! Gillar neutrala väggar! Ha det bra!/Sommarfröken

Fröken Fräken sa...

Det blev jättesnyggt! Och snabbt som 17 gick det! Tur att alla inte är lika omständliga som jag. ;)