lördag 26 december 2009

Rosa rosa rosa

Är inne i en rosaperiod just nu. Tror att det beror på den mörka årstiden vi befinner oss i. Allt för att känna lite stickglädje så har jag startat två spetsjalar i olika garn med två veckors mellanrum. Den översta är Luna moth från Knitty. Mycket roligt och enkel. Stickas med stickor 4,5 i handfärgat sjalgarn från Marias garn.
Härmapor är vi allihopa. Efter att ha sett Frökens flower basket växa fram under sommaren och hösten har jag blivit mer och mer övertygad om att även jag behövde en sådan i min samling av sjalar. Stickar precis som Fröken i Alpakagarn. Denna gång i tre bubbelgummsrosa nystan som jag fick av E en födelsedag. Varje maska påminner mig om henne och alla de rosa garnerna som hon stickade i. Saknar helt klart henne och det blir mer uppenbart vid alla årets högtider. Stickor addilace nr 4.

4 kommentarer:

Sommarfröken sa...

Vackra färger! De behövs verkligen i vintermörkret (även om allt julrött är fint också, just nu iallafall...)
Ha ett gott slut!/Sommarfröken

Sanna T Sköld sa...

Så långt du kommit på Flower basketen!!!!! Härligt med dessa färger.

Fröken Fräken sa...

Åh, vilka härliga sjalar! Får erkänna att Luna moth ligger på min kölista också.. ;-)

trollmamman sa...

God fortsättning!
Härligt med rosa, speciellt när man har så mycket minnen av givaren.

Kramar!