måndag 10 maj 2010

To be or not to be

Det är verkligen dagens stora fråga och mysterium. Kämpade med mig själv idag vid skrivbordet då examinationsuppgiften sa att jag verkligen borde sätta fart medan det fina vädret skrek att jag borde ta en lång promenad, landa vid något trevligt fik och dricka en fluffig latte eller en stor varm kopp the. SUCK! Men så blev det inte, bara i drömmen.

Det var bara att ta tag i dagen och skriva uppgift och skrev jag. Ja kära nån, det är till och med så att tangenterna har börjat att ta dåligt pga allt för mycket skrivande under detta år. När klockan närmande sig fyra så kände jag verkligen att nu fick det vara med skrivande för idag. Hade lyckats svara på 1 av 4 frågor. Glad och nöjd över det så loggade jag in på den portal vi har för denna utbildning och se vad som hade kommit ut då.

Jo en liten ändring av första frågan. Helt annan frågeställning än den jag hade kämpat med hela dagen. JAG BLIR GALEN!!! Tårarna sprutade av ilska och den lilla energi som fanns kvar i mig försvann blixtsnabbt.

Nu var det inte bättre än att jag redan hade bestämmt med svägerskan att vi skulle till en av stadens garnbutiker idag så jag kastade mig på cykeln och cyklade snabbare än vinden in till stan där jag hittade Varken och eller som kom med tröstnade ord. Sedan fanns det ju självklart garn att klappa och det vet ju alla att man blir lugn av. Efter en kopp kaffe och lite gos med garnet så fick även lite hoppa ner i en kasse och åka med hem.

Behöver väl inte berätta att jag tar kväll nu och försöker glömma den hemska starten på måndagen.

4 kommentarer:

Alma sa...

Va, får man göra så? Lämna ut en fråga och sedan ändra den? Fräckt. Trösta dig med gott samvete med mycket kaffefluff imorgon och skrapa fram lite ny energi, du fixar det efter en natts sömn.

Knit A Little sa...

Tack! Blir nog ungefär 1½ härva till slut tror jag. Lite drygt..
Har stickat exakt efter mönstret, alltså ingen extra repetition av första diagrammet, på stickor 3,5 mm.

Ilsefin sa...

Men va 17! så får man väl inte göra! Det borde ju nästan vara olagligt!

Styrkeramar!

trollmamman sa...

Men! Om de kan ändra på frågorna kan ni studenter väl lika gärna lämna in svaren lite försent då - det kan väl inte spela någon större roll, eller? Förstår att du är arg!
Kramar!