söndag 11 januari 2009

Fair island projekt

Som ni vet, ni som läste min gamla blogg så har jag blivit väldigt förtjust i att sticka med flera färger. Köpte dessa alla nystan från Knitpicks under tidig höst, efter att ha skickat efter en helt fantastisk bok. SUCK!


Jag la snabbt upp maskorna och började sticka. Jadå, det gick i 200 och oj vad roligt det är att sticka med två färger. Efter stickstämman 2007 då jag gick på Helens tvåfärgskurs så är jag helt såld.

Är verkligen supernöjd med garnet, färgställningen och mönstret. Lite krångligt på 2 varv tycker jag att det är. Men vad gör det. Jag njuter för varje maska jag får sticka framåt. Kan även meddela att det är en fröjd att frogga detta mönster. Ja jag vet. Lite knäppt.

Nederkant är i min favoritstickning, några räta maskor i en färg och så en avig maska i en annan färg. Åhhhh vad snyggt. Den som kom på detta sätt att sticka resår borde få Nobelpriset.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Såå vackert!! Det där med tvåfärger är verkligen min akilleshäl när det gäller att sticka.

Anonym sa...

Wow! Supersnyggt! Jag och Sanna delar tydligen inte bara smak när det gäller färger, vi delar även akilleshälen tvåfärgsstickning :)

Du bemästrar dock tekniken med den äran. Jag är jätteimponerad!

Susanne sa...

Ojojoj, sååååååååå snyggt. Jag kämpar på med ett par vantar i tvåfärgsstickat, men jag håller med föregående skrivare :)

Fröken Fräken sa...

Whohoo!! Jag är SÅ imponerad! Och bara ganska så väldigt avundsjuk.
Jättefint!

Anonym sa...

Tjusigt! Verkligen urtjusigt!

Tycker det är kul med flerfärgsstickning, men jag hittar inget lockande mönster... Har en idé om att göra något liknande din Kauni-tröja, men jag kommer inte till skott :-)

Önskar att jag någon gång orkade ta mig i krgen och gå (läs: prioritera) en kurs!! Men min barnfria tid är så himla värdefull att ha till "annat" :-)

Malin sa...

Å, så vackert! Helt underbart.

Marias garnhändelser sa...

Ljuvligt...detta plagg ligger även på min skall göra-lista:-)