lördag 31 januari 2009

WIP

I och med att Fröken påtalade att min Diamond var obloggad. Så måste jag ju bara visa upp den. Jag stickar med drops alpacka med stickor nr 5 (Harmony) i en fantastisk senaspgul färg som senare under våren ska kombineras med en lila jacka. Det mesta på denna blivande sjal är stickad på arbetet. Någon sorts stickning måste jag bara ha där. Hinner jag två varv så betyder det två varvs meditation. Mitt andra stora WIP projekt är Tivoli. Efter att ha inväntat Sanna under några veckor. Så fick jag glädjande besked i veckan. Hon hade nåt armhålen. Yippie, det betydde att jag kunde ta fram stickningen och fortsätta. Det är lika roligt nu som för några veckor sedan. Det är så fantastiskt garn och färgerna.
Insåg när jag la mitt foto på bloggen att man blir yr i huvudet av att se alla rutor. Hoppas inte att den känslan kvarstår när plagget är klart.
Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj vad du har stickat på. Här har det varit så mycket annat. Tänder som slagits ut och Stickhappening och en massa annat, men ikväll så. din ser helt underbart bra ut. Så bra ser inte min ut, men med lite blockning senare så kanske den blir bättre.

Kramar
Sanna

Stickorren sa...

Så fint och så långt du har hunnit. Jag tror inte att man blir yr i huvet när du har den på dig, jag tycker att det är den lilla biten av bakstycket som stör.