tisdag 24 februari 2009

Den där danskan

Emellanåt tror jag att jag förstår dansk text. Har skrivit och brevväxlat med en dansk tjej i 23 år. Då borde jag ju förstå visa ord. Jaja, Tivoli beskrivningen har plötsligt blivit oförståelig och jag klurar på vad designern menar.

Så typiskt då jag hade fått fart igen. Men jag ska läsa och testa genom att sticka som jag tror dom menar. Största risken är att jag får frogga lite.

Edit! Det står och nu är det kragen jag ska sticka. Sticka 51 maskor tillbaka mot nacken, vend, slo. fortsätt fram och tillbaka över kragens vänstra del som lyder: Vid framkanten, 1 m innan omsl som tidigare ( okej, detta är jag med på, men det mörka får jag inte till), och mot nacken 3 m för forrige omsl.. Sluta när det är 3 m tillbaka mellan vändningarna i kragens översta hörn.

1 kommentar:

Inger sa...

Hur lyder texten?