lördag 28 februari 2009

Vårlikt

Dax för att redovisa lite färdiga saker. Egentligen trodde jag att det skulle bli 3 FO, men jag var inte nöjd med diskbråckströjans avslut och repade upp nederkanten för 10 gången. Ja, jag är noggrann, jag vet. Men det gör mig ingenting att frogga och sticka igen då garnet är en dröm att sticka i. Blandning av silke, merino och alpacka. Redovisning av bilder, i senapsgul ton av Drops Alpacka (fyndat på syfestivalen, oktober 2008) är Diamonsjalen stickad i nästan 3 nystan och stickor nr 5,5. Passar utmärkt till min lila vårjacka.
I veckan har jag visst virkat som bara den. Plötsligt var ananassjalen hur stor som helst och färdig. Hur gick det till? 5 nystan Tynn Alpakka i den där snygga vårgröna färgen (SUCK!) och virknål nr 4. Det kommer man långt med. Mönstret finns här http://www.etsy.com/view_listing.php?ref=sr_list_1&listing_id=20880162&ga_search_query=pineapple+shawl&ga_search_type=tag_title

eller om ni har en Burda från 1974 nr 7 så finns mönstret till ananassjalen där.

5 kommentarer:

Inger sa...

Jag har slängt mina gamla Burda,men jag tror det kan finnas på fler ställen.Har åtskilliga gamla pärmar med mönster.Bara ett problem,att hitta det man söker,det går åt massor med tid.

Fröken Fräken sa...

Ojojoj! Du körde om min Diamond IGEN. ;-)

Jättefina sjalar, båda två!

Anonym sa...

Tjusigt! Gillar verkligen färgerna, och ananassjalen är ju en favorit sen länge :)

Och vad kul att du hittade mönstret, märkligt sammanträffande får man nog lov att säga :)

Anonym sa...

Så underbara sjalar. Med min tivoli har det inte blivit så mycket på ett tag. Är nu i Sverige igen och är inte riktigt på banan ännu, men imorgon är det jobb igen.

Många kramar
Sanna

Anonym sa...

Sjalen är väldigt fin! Ska nog gå hem till mammsen och botanisera bland hennes Burda! Tack för tipset! Ha det bra!/ Sommarfröken