söndag 22 februari 2009

Froggning

Ibland borde man räkna maskorna på stickorna oftare än vad man gör. Dvs vad jag gör.
Efter att ha stickat på Tivoli lite slött under två veckor för att Sanna ska hinna ifatt så skulle jag i fredagskväll sätta över maskor till halsrigningen. Räknade och räknade och upptäckte att det var alldeles för många maskor.

Jaha. Usch vad tråkigt. Jag brukar inte slarva och kan inte lämna så det var bara att frogga igårkväll. Ett halvt bakstycke, dvs från ärmhålet och uppåt. Läste sedan beskrivningen noga flera gånger och upptäcker självklart att jag inte läst ordentligt.

Det står ordagrannt att jag ska sticka lika för ärmhålet som på framstyckena. Frågan är ju varför jag inte har gjort det. Jaja, jag har repat och gjort alla 28 intagningarna. Så nu stämmer det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ajdå, så tråkigt att du måste repa upp! Men jag måste säga att det är lite skönt att jag inte är ensam i min prefektionism :)

Var det inte E som brukade säga att varje maska förtjänar att stickas två gånger..? Det är ett bra mantra i alla fall, oavsett vem som sagt det :)

Ullin sa...

Har idag uppdaterat mig om hur ditt stickliv ser och läser att du är sjukskriven. Hoppas att ryggen/diskbråcket är bättre - jag vet av egen erfarenhet hur besvärligt det kan vara - tänker på dig!

Inger sa...

Känner så väl igen det där problemet.