tisdag 28 april 2009

Mot ljusare tider

Vädret är underbart även om det idag har varit mulet, men det gick att cykla till stan i bara tunn blus. Känns lite tidigt med denna värmen och vår hägg har fått fnatt och börjar snart blomma.

Med stickningen har det varit mycket lugnt. Skulle ha fotat FO i helgen. Men jag har jobbat hela helgen och det får vänta någon dag till. Ledig imorgon och det ska bli skönt. Har inget särskilt planerat och tänker vara ute om det är bra väder. Annars så skulle det bara skönt med att vårstäda lägenheten. Stökigt är bara förnamnet.

WIP just nu är en grön tunn kofta i pichenete, svart kofta i alpacka (till hösten), sjal som jag troligen ska repa upp - för tunna stickor. Sedan har jag Falukoftan som jag gör något varv emellanåt på och min fair island tröja som visst har stagnerat totalt.

1 kommentar:

Inger sa...

Kul att träffa dig en stund idag.Jag har ledig dag i morgon,ja det blir ju ytterligare tre dagars ledighet.Städas behöver det göras här också och bakas,både bullar och matbröd.