tisdag 25 augusti 2009

Karlstad

Då var jag framme och har installerat mig på rummet. Känns som ett mycket bra val att jag valde enskilt rum när jag bokade. Inte för att jag är en osocial person =) utan för att det är rätt skönt efter duschen och lite mat att krypa upp i sängen, lutad mot många kuddar att ringa hem, blogga och självklart sticka en timme eller två innan John Blund kommer.

Resan gick toppenbra. Slog till på förstaklass från Katrineholm till Karlstad för 96kronor.
Bistra affärsmän spanade in min stickning och jag hörde orden - stickning och vad gör hon. Minst 2 gånger.

Har dagen till ära oxå fått låna KM;s 3G-plupp så att jag kan kolla mail, blogga och bara slösurfa. Har även testat headset och webkamera tillsammans med KM ( headset och webkamera måste man ha i utbildningen som jag ska läsa så det passade fint att få testa det innan det ska funka).

Jo stickningar var det några som undrade över. Vad fick jag med mig tillslut.
Det blev spetsstickning i Handpainted yarn (rött), mönstret ur land i våras och så måste jag ha lite pärlor oxå. En pärla i varje blad. Behöver jag berätta att det höll på att gå åt pipsvängen på X2000 utanför Kristinehamn. (försök aldrig att sticka med pärlor på virknål på X2000, man får plocka pärlor i heltäckningsmattan efter det ).

Andra projektet som åkte med är att starta på en arm till dropskoftan nr 88-4, Har stickat livet upp till armhålorna och den kändes lite bylsig att ta med.

Tredje projektet blev handledsvärmare i Reuma-garn. Mycket mysigt och härligt att sticka med.

Fantastiskt att jag lyckades begränsa mig.
Trevlig vecka till alla. Det ska jag ha.

Ps Det regnar i Karlstad, mycket överraskande, jag trodde att det skulle vara sol och varmt som hemma Ds

Inga kommentarer: