fredag 16 oktober 2009

Anar ugglor i mossen

Ja, eller hur Turbostickan nu ska förklara att strax är ännu ett projekt klart. WIP blir troligen FO innan läggdax eller under morgondagen. Ugglorna gick alldeles för snabbt att sticka, de var för roliga helt enkelt. Jag har stickat i ett underbart ullgarn (tyvärr ingen banderoll men 2 kg inköpt i Grottan för 4 år sedan för 200 kr). Rätt mjukt och tjockt. En kraftig tröja kan väl behövas nu när hösten verkligen slagit till. Fick räkna om mönstret lite då mitt garn var något tunnare. Stickade på angivna stickor 6 och 6,5 - Harmony wood. I Love Them!

Har lite svårt att bestämma mig för om halsringningen är tillräckligt hög eller ej. Troligen kommer jag att vara nöjd om jag nu maskar av för det får för allt i världen inte klia på halsen.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Hahaha! Äntligen kallar du dig själv vid ditt rätta namn.

Uggletröjan är verkligen jättefin och jag tror också halsringningen blir bra ungefär som den är på bilden.