torsdag 7 januari 2010

Mera FO

Äntligen är mina första benvärmare klara. Mönstret är från Garnstudio nr 102-14. Började på dem innan jul och visste att jag någonstans hade gömt några svarta nystan alpacka. När första benvärmaren var klar utbröt det panik här hemma. Hur jag än letade så kunde jag inte finna det där sista nystanet som jag behövde. Det fattades 12 gram för att kunna två lika långa benvärmare. Skickade ut ett panikmail och några snälla vänner svarade. Lika snabbt som de svarade att de kanske hade en slatt svart alpacka liggandes lika snabb var jag i min påse med restgarner och se där låg det nästan ett helt nystan. Huu vilken dramatik för en söndageftermiddag. Stickor nr 4 och härliga fuskflätor. Det blir varmt och gott nu när kylan tagit sitt grepp om vårt land.

2 kommentarer:

Malin sa...

Härligt att det löste sig! De ser varma och gosiga ut.

Sanna T Sköld sa...

Ännu ett!!! Nu ligger jag i lä. Bäst att sätta lite fart här upp i norr.