måndag 6 juli 2009

USA-godis och medmera

Nu har jag fått "ändan" ur och satt igång och bli klar med olika saker. Först ut kommer ett par pulsvärmare långmodell som har fått ligga till sig i över ett halvår. Garnet är gotlandsull inköpt hos Garnverket för 3 år sedan. Det är rester efter en båtringad tröja som blev ett par pulsvärmare. Mönster ur boken : Ekoull och gotländsk sticksöm

Sedan har kära sambon varit i USA och jag lyckades beställa garn. Underbara Misti alpackagarn. De flesta med blandning silke och alpacka. Det är en dröm att känna på och jag har hur många ideér som helst. Garnerna är inköpta hos Showers of flowers

Måste ju vara visa mina nya inneskor. Pålsbodatoffeln i mocka och självklart röda. Hur mysiga som helst att gå runt i så här en regnig dag. Sist ut i dagens blogg visar jag hur långt jag har kommit på Stickfrossas ponochonette. Mosstickning är fantastiskt härligt att sticka och fort går det med stickor nr 6. Lite Josh Groban på stereon och så vips har man stickat en halvmeter.






2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Mmm, det det lila ser väldigt vackert ut också!

Lite USA-garn är inte så tokigt som plåster på såren när sambon varit borta länge.

Inger sa...

Härlig garnhög,har du semester nu?